Termeni si conditii

Termeni și condiții de utilizare

1. Acceptarea Termenilor și Condițiilor

Acești termeni și condiții (“Termeni și Condiții”) constituie acordul legal dintre dvs. și Intercapital Management S.R.L. Vă rugăm să citiți acești Termeni și Condiții pentru utilizarea în orice mod a website-ului accesibil la adresa URL: www.anix.ro (“Website-ul”). Accesarea și vizitarea Website-ului, înregistrarea unui cont pe Website și/sau folosirea serviciilor de publicare pe Website de anunțuri pentru vânzarea, cumpărarea sau închirierea de bunuri sau servicii (“Serviciile”) înseamnă acceptarea în totalitate și necondiționată a acestor Termeni și Condiții.

2. Definiții

2.1. Termenii folosiți în continuare vor avea următorul înțeles:

2.1.1. Utilizator – orice persoană fizică, în vârstă de cel puțin 18 ani, cu capacitate de exercițiu deplină, care accesează Website-ul, fiind interesată de datele, informațiile, Anunțurile și/sau Serviciile Intercapital Management S.R.L., precum și orice persoană fizică (inclusiv persoană fizică autorizată) și/sau persoană juridică sau organizație fără personalitate juridică care achiziționează Serviciile furnizate prin intermediul Website-ului, chiar și în scopuri legate de activitatea sa comercială, de afaceri, meșteșugărească sau profesională.

2.1.2. Utilizator verificat – este utilizatorul care a pus la dispoziția ANIX un act de identitate, certificat de înregistrare sau act de înființare, astfel încât identitatea sa să fie verificată de către operator. Acest tip de utilizator va avea un banner care marchează faptul că a fost verificat, prezentând astfel un grad de încredere ridicat față de ceilalți comercianți.

2.1.3. Furnizor sau ANIX – societatea Intercapital Management S.R.L., persoană juridică română, cu sediul în Cluj Napoca, Bd-ul 21 decembrie 1989, nr. 16, jud. Cluj, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Cluj sub nr. J12/1040/2022, CUI 45721813, atribut fiscal RO, capital social: 200 lei, e-mail: info@anix.ro.

2.1.4. Anunț – oferta publică lansată de un Utilizator cu scopul de a fi publicată de către ANIX prin intermediul Website-ului, cu privire la vânzarea sau închirierea unui Produs.

2.1.5. Produs – bun sau serviciu care poate fi comercializat conform legii și care nu încalcă limitele impuse prin acești Termeni și Condiții.

2.1.6. Pagina ANIX – site-ul www.anix.ro, inclusiv orice secțiune sau subpagină a acestuia. Site- urile și/sau paginile de internet ori alte componente ale acestora ce aparțin unor terți și care sunt accesate de către Utilizatori ca urmare a legăturilor sau trimiterilor disponibile pe site-ul www.anix.ro nu fac obiectul și nici nu intră în sfera acestei definiții.

2.1.7. Anunț plătit – anunț care poate fi publicat de Utilizatori pe Pagina ANIX doar prin plata unei taxe către Furnizor.

2.1.8. Anunț gratuit – anunț care poate fi publicat de Utilizatori pe Pagina ANIX fără perceperea unei taxe de către Furnizor.

2.1.9. Operatori – persoane special instruite de către Furnizor pentru verificarea/moderarea conținutului Anunțurilor publicate de către Utilizatori pe Website.

2.1.10. Licitație – licitația online oferită de ANIX pentru produsele și serviciile utilizatorilor care au selectat acest tip de vânzare, prin bifarea căsuței ”licitație” la momentul creării anunțului de vânzare.

2.1.11. Site-ul licitației – este site-ul care operează sub URL-ul anix.ro și orice alt site dedicat deținut și operat de către ANIX în acest scop.

2.1.12. Vânzător – utilizatorul care înregistrează spre vânzare un produs. Acesta poate să fie vândut în mod direct sau poate fi scos la licitație.

2.1.13. Ofertant – utilizatorul care înregistrează participările la licitații sau care s-a înregistrat pentru a participa la o licitație;

2.1.14. Ofertă – suma oferită de ofertant pentru un produs într-o licitație, inclusiv taxe.

2.1.15. Cumpărător – utilizatorul care achiziționează un produs prin intermediul site-ului ANIX. În cazul licitației, cumpărător va fi desemnat utilizatorul ofertant căruia i s-a acordat alocarea;

2.1.16. Alocare – declarația explicită a ofertantului făcută către cumpărător prin care arată că licitația pe care cumpărătorul a plasat-o este alocată cumpărătorului.

2.1.17. Contract de achiziție – contractul de cumpărare între utilizatorul vânzător și cumpărător.

2.1.18. Date personale – datele (personale) care trebuie furnizate către ANIX de către consumator pentru a se înregistra și a licita în cadrul unei licitații și care pot fi urmărite de persoana sa.

2.2. Prin acordul dvs. referitor la acești Termeni și Condiții, dvs. declarați și garantați că aveți 18 ani și capacitate deplină de exercițiu sau, în cazul unei persoane juridice, sunteți o societate înmatriculată și funcționând în conformitate cu legile din România iar reprezentanții dvs. sunt în mod valabil autorizați să exprime acordul dvs. legal cu privire la accesarea, vizitarea sau utilizarea, în orice alt mod, a Website-ul si/sau a Serviciilor.

2.3. ANIX își rezervă dreptul de a modifica sau de a actualiza oricând, unilateral, Termenii și Condițiile, cu respectarea dispozițiilor legii. Puteți accesa Termenii și Condițiile oricând la adresa: anix.ro/termeni-si-conditii-de-utilizare.

3. Scopul urmărit

3.1. Scopul acestor Termeni și Condiții este acela de a defini și reglementa condițiile de utilizare a Website-ului și a Serviciilor.

3.2. Website-ul conține legături (“link-uri”) sau trimiteri către alte website-uri/pagini web pentru utilizarea cărora se vor aplica termeni și condiții de utilizare specifici, astfel cum sunt aceștia specificați pe website-urile/paginile respective, ANIX nefiind răspunzătoare și neasumându-și nicio obligație pentru conținutul respectivelor website-uri și/sau cu privire la orice alte legături (“link-uri”) sau trimiteri din acestea către alte website-uri sau pagini web. Includerea acestor legături (“link-uri”) sau trimiteri în Website este făcută de regulă pentru ajutorul sau în interesul Utilizatorului, iar în alte cazuri în scop publicitar. Întrucât ANIX nu poate garanta/controla actualitatea/exactitatea informațiilor prezente pe website-urile unor terți, la care se face trimitere pe Website, Utilizatorul accesează acele website-uri și/sau le folosește produsele/serviciile exclusiv pe propriul risc și pe propria răspundere.

3.3. Întregul conținut al Website-ului, incluzând, dar fără a se limita la texte, imagini, grafice, programe pentru calculator, precum și orice alte date și aplicații, sunt proprietatea ANIX și/sau a partenerilor săi, fiind protejate conform Legii drepturilor de autor nr. 8/1996 cu modificările ulterioare, precum și tuturor celorlalte legi, inclusiv, dar fără a se limita la legile aplicabile privind drepturile de proprietate intelectuală și industrială. Anunțurile publicate de Utilizatori sunt obiect al drepturilor de proprietate intelectuală aparținând Utilizatorilor, fiind protejate ca atare conform legii. Preluarea oricăror informații și/sau date de pe Website, în scopul republicării, distribuirii totale sau parțiale sau în orice alte scopuri, sub orice formă, fără acordul scris prealabil al Furnizorului, este strict interzisă și se pedepsește conform legilor în vigoare.

4. Aspecte Generale

4.1. În scopul obținerii unei funcționalități integrale a Serviciului, un Vizitator trebuie să înregistreze un Cont și să utilizeze Serviciul în calitate de Utilizator autentificat. Contul îi oferă Utilizatorului posibilitatea de a utiliza, printre altele, următoarele funcții ale Website-ului:
a) publicarea și administrarea Anunțurilor publicate;
b) urmărirea Anunțurilor celorlalți Utilizatori;
c) gestionarea plăților și a facturilor aferente serviciilor furnizate pe Website de către ANIX;
d) transmiterea și primirea de mesaje de la și către alți Utilizatori;
e) comandarea de Servicii de Promovare

4.2 Utilizatorul poate fi doar o persoană fizică cu capacitate deplină de exercițiu, o persoană juridică sau o formă de organizare fără personalitate juridică, căreia legea îi conferă capacitate de exercițiu. În cazul persoanelor juridice și formelor de organizare fără personalitate juridică, numai persoana autorizată să acționeze în numele și pe seama acestor entități va crea un Cont în numele acestora și va desfășura toate activitățile pe Website. Utilizatorul poate deține doar un singur Cont în cadrul Serviciului asociat unei anumite adrese de email, cu mențiunea că se utilizează o adresă de email referitoare la un singur Cont

4.3 Utilizatorul poate avea un singur cont în cadrul Serviciului. Această regulă nu se aplică atunci când:
a) Utilizatorul are conturi diferite, utilizate în scopuri private și legate de activitatea sa comercială;
b) Utilizatorul folosește diferite Conturi în domeniul activităților sale comerciale, în legătură cu deservirea acestor Conturi de către diferiți reprezentanți sau sucursale ale întreprinderii administrate de Utilizator, cu condiția să nu existe întârzieri în plățile pentru serviciile furnizate de ANIX în sfera oricărui Cont iar Anunțurile postate în fiecare Cont nu se repete, pentru aceleași locații;
c) va fi necesar să creați un alt Cont din cauza imposibilității de a avea acces la Contul vechi (exemplu: uitarea parolei)

4.4 Cu toate acestea, oricare dintre ipotezele de mai sus vor fi verificate în detaliu de către ANIX, care are dreptul de a suspenda Contul în momentul verificării sau de a șterge Contul, în absența confirmării circumstanțelor care justifică aplicarea uneia dintre excepțiile de mai sus. Excepțiile prevăzute de prezenta secțiune nu se vor aplica, dacă sunt invocate în scopul evitării plății creanțelor pentru serviciile furnizate pe Website.

4.5 Înregistrarea Contului necesită completarea formularului disponibil pe Website și furnizarea datelor prevăzute prin acesta, inclusiv adresa dvs. email și parola unică; consultarea Regulamentului și a anexelor acestuia și acceptarea prevederilor acestora.

4.6. ANIX prelucrează datele cu caracter personal ale Utilizatorilor, ale persoanelor care acționează în numele și pe seama Utilizatorilor și ale Vizitatorilor în conformitate cu prevederile Politicii de Confidențialitate și ale Politicii privind Aplicațiile de Tip Cookies.

4.7. Utilizatorii sunt de acord ca în cazul în care se ivește o situație în care reclamațiile sau sesizările formulate și trimise de către alți utilizatori pe adresa sesizari@anix.ro, sunt considerate întemeiate și se ajunge la blocarea contului ca urmare a unei conduite care încalcă în mod clar termenii și condițiile, legile României și normele internaționale în detrimentul altor utilizatori, Furnizorul poate să dezvăluie utilizatorului lezat în drepturile sale, informații legate de datele de identificare ale utilizatorului care a încălcat regulile.

4.8. După completarea datelor necesare pentru înregistrare, se va trimite confirmarea privind Înregistrarea Contului la adresa de email indicată de către Utilizator, un link pentru activarea Contului și Regulamentul în vigoare la momentul respectiv.

4.9. Înregistrarea este finalizată în momentul în care Utilizatorul își activează Contul. În acest moment în timp, se încheie un contract de servicii de cont. În cazul în care activarea nu are loc în termen de 30 de zile de la data primirii mesajului email, prin care se confirmă Înregistrarea Contului, link-ul de activare va expira, iar Contul nu va fi activat. Utilizatorul se poate înregistra, din nou, utilizând aceeași adresă de email, însă numai după contactarea ANIX la adresa de email: info@anix.ro

4.9 Utilizatorul se va asigura de faptul că datele furnizate pe parcursul procesului de Înregistrare și al utilizării Serviciului sunt reale, corecte și actualizate și că acesta are dreptul de a utiliza aceste date. Utilizatorul se obligă să actualizeze datele, în cazul oricăror modificări. ANIX își rezervă dreptul de a bloca un Cont, în cazul în care datele furnizate nu îndeplinesc cerințele de mai sus.

4.10 O persoană care acționează în cadrul Website-ului în numele și pe seama unui Utilizator care este persoană juridică sau formă de organizare fără personalitate juridică, căreia i s-a conferit capacitate de exercițiu prin lege, se va asigura că aceasta este autorizată în mod corespunzător pentru a acționa și a desfășura toate activitățile în numele și pe seama unui astfel de Utilizator în cadrul Website-ului.

4.11 Utilizatorul se obligă să mențină confidențialitatea datelor de accesare a Contului și să le protejeze împotriva accesării acestora de persoane terțe neautorizate. Veți informa, fără întârziere, ANIX în cazul în care aveți cunoștință de orice accesare de către orice persoană terță neautorizată a Contului dvs. și, dacă acest lucru este posibil, veți modifica imediat datele.

4.12 Contractul de servicii de cont se încheie pe o perioadă nedeterminată începând de la activarea Contului. Contractul de servicii de cont poate fi încetat de către Utilizator în conformitate cu următoarele reguli:
a) dreptul de a șterge Contul nu va afecta dreptul Utilizatorului de a se retrage din contract sau de a-l rezilia, astfel cum se prevede prin lege și prin prezentul Regulament;
b) ștergerea unui Cont este posibilă prin:
(i) selectarea opțiunii corespunzătoare din panoul Contului,
(ii) transmiterea unei notificări privind ștergerea acestuia la adresa email: info@anix.ro sau
(iii) transmiterea unei notificări privind ștergerea acestuia, în scris, la adresa fizică a Furnizorului;
c) în momentul ștergerii Contului de către Utilizator, celelalte contracte încheiate între ANIX și Utilizator, referitoare la serviciile furnizate în cadrul Website-ului, vor expira;
d) încetarea contractului de servicii de cont va produce efecte începând din momentul efectuării acesteia (pentru viitor), ceea ce înseamnă că plățile efectuate de către Utilizator nu vor fi rambursabile. De asemenea, ANIX nu va fi obligat să ramburseze echivalentul sumelor neutilizate în cadrul Serviciilor cu Plată;
e) în cazul în care Utilizatorul are de recuperat fonduri de la ANIX, ștergerea Contului este posibilă numai după retragerea prealabilă a acestor fonduri sau după contactarea ANIX: info@ANIX.ro, aspect cu privire la care Utilizatorul va fi informat în momentul în care va încerca să șteargă Contul, concomitent cu rezilierea contractului;
f) după ștergerea Contului sau rezilierea contractului de Cont, Utilizatorul pierde accesul la informațiile furnizate sau generate în cursul utilizării Serviciului

4.13 Retragerea Consumatorului se poate face în termen de 14 zile de la încheierea contractului cu ANIX. Un consumator se poate retrage dintr-un astfel de contract, pentru un anumit Serviciu, fără a oferi niciun motiv pentru aceasta, prin transmiterea unei notificări la adresa email: info@anix.ro sau în scris, la adresa poștală a Furnizorului. În momentul retragerii din contractul privind serviciile de Cont, celelalte contracte încheiate între ANIX și Utilizator expiră.

4.14 Pentru a primi bannerul de utilizator verificat, utilizatorii persoane fizice vor fi obligați să furnizeze o copie a cărții de identitate iar utilizatorii persoane juridice o copie a Certificatului de înmatriculare/Actului de înființare emis de autoritățile publice împreună cu o copie a actului de identitate al administratorului sau a persoanei desemnate/împuternicite.

4.15 Utilizatorul este obligat să se asigure că informațiile de înregistrare furnizate către ANIX sunt complete și corecte. Utilizatorul garantează, de asemenea, exactitatea și caracterul complet al informațiilor furnizate de acesta. În cazul în care aceste informații se modifică în orice moment, ofertantul are obligația de a informa imediat despre aceste modificări.

4.16 Numele de utilizator și parola folosite la licitație sunt strict personale și nu pot fi transferate către terți. În cazul în care utilizatorul are bănuiala că altcineva îi cunoaște parola, acesta trebuie să informeze imediat ANIX. Utilizatorul va fi răspunzător pentru toate acțiunile care au loc la o licitație și care rezultă din utilizarea parolei și/ sau a numelui de utilizator.

4.17 Prin participarea la licitații, utilizatorul declară că este autorizat să efectueze acte juridice. Utilizatorul ofertant declară, de asemenea, (în cazul alocării) că este autorizat să participe la un contract de achiziție pentru licitația relevantă.

4.18 După înregistrarea contului, utilizatorul va fi autorizat să participe la licitații. Pentru utilizatorul ofertant, în cazul câștigării licitației și alocării produsului/serviciului pentru care ofertează, acesta se obligă să-l achiziționeze. În caz de refuz, vânzătorul are dreptul să ceară îndeplinirea obligațiilor de plată ale ofertantului.

4.19 ANIX este o platformă de intermediere a vânzărilor și nu este în niciun fel responsabilă pentru transmiterea bunurilor sau plățile făcute între utilizatori.

4.20 Un Anunț va fi creat prin completarea unui formular, disponibil pe Website, care să conțină:
• datele reale de contact ale Utilizatorului;
• descrierea reală a Produsului care face obiectul Anunțului;
• prețul Produsului care face obiectul Anunțului, precum și
• dacă Produsul va fi vândut în sistem normal sau la licitație.

4.21 Prin trimiterea Anunțului spre publicare către Furnizor, Utilizatorul declară că este de acord în totalitate și necondiționat cu prevederile acestor Termeni și Condiții, fiind pe deplin de acord că, în caz de nerespectare a acestora, să fie tras la răspundere conform prevederilor acestora. Utilizatorul își asumă în întregime răspunderea pentru conținutul Anunțului și pentru veridicitatea informațiilor publicate în Anunț și/sau comunicate Furnizorului.

4.22 Adăugarea anunțurilor implică alegerea de către utilizator a unui pachet din cele trei valabile (Gratuit, Standard-plătit și Business-plătit ). Pachetele au atribuite câte un preț și diferă prin posibilitatea de a adăuga mai multe fotografii, de a promova în zonă superioară a anunțurilor, în cazul anunțurilor plătite, precum și posibilitatea de a adaugă video-uri.

4.23 Utilizatorii pot face upgrade la un pachet superior, doar prin plata diferenței față de pachetul inițial ales.

4.24 Procedura de afișare a unui Anunț pe Website se face de tipul ”pas cu pas”, accesând butonul adaugă anunț și urmărind instrucțiunile prezentate la acea secțiune.

4.25 Valabilitatea unui Anunț pe site este de 30 de zile, cu posibilitatea de prelungire la sfârșitul acestui termen.

4.26 Înainte de finalizarea procedurii de adăugare a anunțului, utilizatorul poate să opteze pentru vânzarea la licitație a Produsului, sens în care va bifa opțiunea ”licitație”. Odată cu alegerea acestei opțiuni, utilizatorul va selecta și momentul la care licitația se va încheia (Dată, Oră, Minut)

4.27 Anunțurile sunt afișate și promovate pe Website în cel mai scurt timp posibil din punct de vedere tehnic. Dacă din motive tehnice sau alte motive neprevăzute, Anunțurile promovate sau plătite pentru a fi afișate nu sunt afișate pe Website în decurs de 24 de ore de la confirmarea plății, vă recomandăm să contactați serviciul de Suport Clienți, la adresa info@anix.ro, oferind toate informațiile necesare pentru identificarea acestora (numărul de telefon de la care s-a trimis SMS- ul, numărul Anunțului plătit care urmează să fie publicat/promovat).

4.28 După afișarea anunțului, utilizatorii ofertanți pot licita pentru Produsul pus la vânzare, fiind vizibil numărul persoanelor care au licitat, ofertele cea mai mică și cea mai mare, precum și timpul rămas până la închiderea licitației.

5. Drepturile și Obligațiile Furnizorului

5.6. Furnizorul se obligă să publice toate Anunțurile transmise de către Utilizatori prin intermediul Website-ului care sunt conforme cu prevederile/condițiile impuse prin prezentul document.

5.7. Furnizorul se obligă să remedieze în cel mai scurt timp posibil eventualele disfuncționalități reclamate, legate de funcționarea Website-ului sau eventuale neconcordanțe între datele furnizate în Anunț de către Utilizator și datele publicate pe Website de către Furnizor, cu excepția acelor neconcordanțe care se datorează faptului că Operatorii Furnizorului au modificat parțial Anunțul, astfel încât acesta să îndeplinească condițiile impuse prin prezentul document, pentru a putea fi menținut postat pe Website.

5.8. Furnizorul nu oferă nicio garanție Utilizatorilor că Website-ul va fi disponibil neîntrerupt, la timp, sigur sau fără erori. Furnizorul nu va fi responsabil pentru neafișarea Anunțurilor sau întreruperea afișării acestora din cauze ce exced, în orice mod, controlului său și nici pentru pagubele directe și/sau indirecte pe care Utilizatorul le-ar putea suferi din această cauză.

5.9. Furnizorul nu este responsabil de întârzierile cauzate de defecțiuni tehnice apărute la nivelul colaboratorilor și/sau partenerilor săi.

5.10. Furnizorul nu poate fi tras la răspundere pentru activitățile Utilizatorilor, în special pentru furnizarea de conținut eronat cu privire la datele Produsului sau serviciului ce face obiectul Anunțului.

5.11. Furnizorul își rezervă dreptul de a șterge sau modifica parțial un Anunț, în cazul în care se constată că acesta încalcă Termenii și Condițiile, în orice mod, în special în cazul în care acesta are un conținut considerat jignitor sau calomnios, constituie concurență neloială, încalcă drepturile de proprietate intelectuală ale unei terțe persoane sau este contrar bunelor practici, care acționează în detrimentul Furnizorului, ori încalcă, în orice alt mod, vreo prevedere legală. De asemenea, Furnizorul își rezervă dreptul de a suspenda, modifica, adăuga sau șterge, în orice moment, și alte porțiuni din conținutul Website-ului.

5.12. Furnizorul are dreptul de a șterge orice Anunț sau de a bloca conturile în cazul în care există suspiciunea că, prin intermediul Anunțurilor publicate sau a conturilor create, s-au adus sau se pot aduce prejudicii referitoare la securitatea activității altor Utilizatori ai serviciului. De asemenea, Furnizorul are dreptul de a șterge Anunțul sau de a bloca contul, în cazul în care Anunțul afectează în mod negativ reputația Furnizorului sau este, în orice alt fel, dăunător pentru Furnizor.

5.13. Utilizatorul va fi informat în cazul suspendării sau blocării unui conținut dat, cel târziu în momentul în care suspendarea/ blocarea devine efectivă, sub forma unui e-mail, indicând conținutul suspendat/blocat, motivele deciziei de suspendare/ blocare, precum și dispozițiile legale sau contractuale încălcate.

5.14. Pentru evitarea oricărui dubiu, opoziția formulată în temeiul articolului 7.22., nu afectează dreptul Utilizatorului de a depune o plângere în conformitate cu articolul 13 din prezentul document.

5.15. Furnizorul declară că este titularul tuturor drepturilor de proprietate intelectuală în legătură cu Website-ul, în afara Anunțurilor publicate pe Website de către Utilizatori, cu privire la care Utilizatorii acordă Furnizorului un drept neexclusiv de utilizare și punere la dispoziția publicului, în condițiile prevăzute în acest document.

5.16. Furnizorul nu își asumă niciun fel de răspundere pentru conținutul sau veridicitatea Anunțurilor publicate. Furnizorul nu garantează în niciun fel și nicio măsura pentru calitatea, cantitatea, disponibilitatea sau orice alte aspecte ale Produselor descrise în Anunțuri.

5.17. Potrivit legislației în vigoare, Furnizorul are obligația să informeze de îndată autoritățile publice competente despre activitățile cu aparență nelegală, desfășurate de destinatarii serviciilor sale sau despre informațiile cu aparență nelegală furnizate de Utilizatorii Website-ului.

5.18. ANIX va putea efectua teste și analize statistice în vederea optimizării și eficientizării politicilor practicate și în scopul îmbunătățirii, în mod obiectiv și nediscriminatoriu, a activității ANIX și a experienței Utilizatorilor, fără ca ANIX să aibă obligația de a informa Utilizatorii cu privire la efectuarea testelor sau la rezultatele acestora. Orice Utilizator care nu dorește să facă parte din grupul de Utilizatori care, în mod aleatoriu, ajung să participe în aceste teste sau orice alt Utilizator care consideră că este dezavantajat de o astfel de inițiativă, are dreptul să solicite lămuriri privind statutul său, urmând ca ANIX să depună toate diligențele necesare pentru a concilia situația sesizată, atât timp cât solicitarea Utilizatorului se dovedește a fi una întemeiată.

6. Drepturile și Obligațiile Utilizatorului

6.6. Utilizatorul are dreptul de a beneficia în întregime de Servicii, atât timp cât nu se constată o încălcare a prevederilor Termenilor și Condițiilor.

6.7. Utilizatorul își asumă răspunderea pentru conținutul Anunțurilor publicate și declară că acestea corespund cu starea reală de fapt și de drept a Produsului ce face obiectul Anunțului și că nu încalcă drepturile Furnizorului și/sau ale unor terțe persoane.

6.8. Utilizatorul declară pe propria răspundere că este titularul tuturor drepturilor de proprietate intelectuală, inclusiv al drepturilor de autor în privința conținutului publicat, inclusiv fotografii și este de acord ca acesta să fie pus la dispoziția publicului de către Furnizor, pe toate și oricare dintre platformele sale online, precum și prin alte mijloace de publicitate, cum ar fi: comunicate de presă, televiziune, bannere, panouri publicitare și Internet.

6.9. Prin completarea formularului și/sau transmiterea Anunțului prin alte mijloace către Furnizor, spre punere la dispoziția publicului prin intermediul Website-ului, Utilizatorul declară că este de acord în totalitate și necondiționat cu Termenii și Condițiile Furnizorului.

6.10. În afara informațiilor legate de propriul Anunț, Utilizatorului îi este strict interzis să preia orice informații de pe Website în vederea republicării totale sau parțiale, sub orice formă, fără a avea acordul prealabil scris al Furnizorului în acest sens.

6.11. Utilizatorilor le este interzisă crearea de conturi multiple pe Website în scopul evitării, printre altele, a limitelor de Anunțuri ce pot fi publicate gratuit în anumite categorii. ANIX își rezervă dreptul de a face verificări pentru identificarea eventualelor conturi multiple, utilizând adresele de e-mail, numerele de telefon și adresele IP introduse de Utilizatori. Un Utilizator, persoană juridică, poate avea mai multe conturi, doar în cazul în care poate dovedi că acestea sunt create pentru a deservi filiale sau puncte de lucru diferite ale Utilizatorului.

6.12. În cazul în care sunt identificate conturi multiple aparținând aceluiași Utilizator, ANIX va avea dreptul neîngrădit de ștergere a acestora. În același timp, ANIX va avea dreptul de a lua măsuri suplimentare față de Utilizatorii care fac uz de astfel de practici, precum ștergerea Anunțurilor și restricționarea accesului la serviciile Website-ului.

6.13. Utilizatorilor le este interzisă publicarea de mai multe Anunțuri privind același Produs (atunci când Produsul privește un anumit serviciu care poate fi comercializat conform legii și care nu încalcă limitele impuse prin acești Termeni și Condiții) pentru o singură zonă geografică (e.g. oraș sau județ) în scopul creșterii vizibilității Produsului. ANIX își rezervă dreptul de a face verificări pentru identificarea Anunțurilor multiple privind același Produs, utilizând adresele de e-mail, numerele de telefon și adresele IP introduse de Utilizatori.

6.14. Pe de altă parte, având în vedere specificul activității, unui Utilizator îi este permisă publicarea unui Anunț distinct privind același Produs pentru zone geografice diferite (e.g. același Anunț pentru un singur Produs privind un serviciu care poate fi prestat în cinci orașe diferite).

6.15. În cazul în care sunt identificate Anunțuri multiple privind același Produs și aparținând aceluiași Utilizator, ANIX va avea dreptul neîngrădit de ștergere a Anunțurilor identice cu Anunțul inițial. În același timp, ANIX va avea dreptul de a lua măsuri suplimentare față de Utilizatorii care fac uz de astfel de practici, precum restricționarea accesului la serviciile Website-ului.

7. Verificarea/Moderarea Anunțurilor și a Conturilor

7.1. Verificarea/moderarea Anunțurilor publicate pe Website de către Operatorii Furnizorului are ca scop înlăturarea Anunțurilor incomplete, evident incorecte și/sau care nu respectă prevederile legale aplicabile în România sau prevederile Termenilor și Condițiilor (de exemplu, au un conținut jignitor sau calomnios, sunt contrare bunelor practici, induc în eroare Utilizatorii etc.), încercând astfel să se ofere celorlalți Utilizatori un număr cât mai mic de Anunțuri eronate.

7.2. Cu excepția celor prevăzute în Articolul 6 de mai sus, nu este permisă publicarea mai multor Anunțuri pentru același Produs.

7.3. Nu este permisă ștergerea și republicarea Anunțurilor cu același conținut.

7.4. Un Anunț este valabil pentru un singur Produs. Nu sunt admise spre publicare Anunțuri care fac referire la mai multe Produse.

7.5. Nu pot fi publicate Anunțuri false, interpretabile sau care conțin date cu caracter personal în cadrul descrierii lor.

7.6. Nu sunt admise spre publicare Anunțuri care conțin prețuri considerate neserioase de către Furnizor (de exemplu, dar fără a se limita la, prețuri de 1 leu sau prețuri mult inferioare pieței/statisticilor aflate la dispoziția Furnizorului).

7.7. Nu sunt admise spre publicare Anunțuri care conțin poze preluate din alte surse (pozele care prezintă sigla altor site-uri care pot afecta imaginea Furnizorului, înscrisuri sau poze cu titlu de prezentare oferite de producători sau alte agenții media cu privire la obiectul Anunțului), cu excepția Produselor noi și sigilate. Nu sunt admise spre publicare Anunțurile care conțin poze care încalcă drepturile de proprietate intelectuală ale terților. Utilizatorii au obligația de a se asigura că Anunțurile publicate de către aceștia respectă în totalitate drepturile de proprietate intelectuala ale terților.

7.8. Nu sunt admise spre publicare Anunțuri pentru:
• droguri, respectiv plantele și substanțele stupefiante ori psihotrope sau amestecurile care conțin asemenea plante și substanțe, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 143/2000, precum și precursorii acestora și orice alte plante, substanțe și amestecuri cu efecte similare;
• materiale cu caracter obscen, respectiv obiecte, gravuri, fotografii, holograme, desene, scrieri, imprimate, embleme, publicații, filme, înregistrări video și audio, spoturi publicitare, programe și aplicații informatice, piese muzicale, precum și orice alte forme de exprimare care prezintă explicit sau sugerează o activitate sexuală;
• Articole sau fotografii cu conținut care incită la ură, rasism, xenofobie și conflicte între națiuni, pe baza diferențelor naționale, etnice, rasiale, religioase sau nereligioase;
• alcool și băuturi alcoolice;
• țigări și produse din tutun;
• servicii ghicitoare, clarvăzătoare, tarot și alte activități similare;
• bunuri care provin din săvârșirea oricărei infracțiuni, inclusiv, dar fără a se limita la bunurile obținute prin furt, tâlhărie, înșelăciune;
• produse contrafăcute, falsificate sau replici ale unor produse originale, precum și orice produse sau servicii care încalcă drepturile de proprietate intelectuală ale unui terț, inclusiv muzică, filme, software sau alte opere care încalcă drepturile de autor sau alte drepturi de proprietate intelectuală;
• bunuri de natură să inducă în eroare Utilizatorii cu privire la calitățile esențiale ale acestora sau cu privire la însăși existența bunului respectiv;
• bunuri periculoase pentru sănătatea și viața umană, inclusiv, dar fără a se limita la biocide, pesticide extrem de periculoase, substanțe și preparate chimice periculoase;
• servicii matrimoniale, servicii care presupun sau sugerează activități sexuale, activități de video-chat, servicii de escortă, masaj erotic sau alte servicii asemănătoare;
• oferte sau cereri de locuri de muncă în legătură cu sau care implică masaj erotic, participarea în filme pentru adulți, servicii care presupun sau sugerează activități sexuale, activități de video-chat, servicii de escortă sau alte servicii asemănătoare;
• oferte de locuri de muncă tip multi-level marketing (sistemele de vânzări de tip piramidal) sau de lucru de acasă online;
• anunțuri privind cererea de bunuri sau servicii, cu excepția celor ce se încadrează în categoria Locuri de muncă;
• explozibili și articole pirotehnice (artificii, petarde), cu excepția articolelor pirotehnice de divertisment din categoria F1, în conformitate cu Hotărârea de Guvern nr. 1102/2014 privind stabilirea condițiilor pentru punerea la dispoziție pe piață a articolelor pirotehnice;
• arme și muniții interzise, arme și muniții letale supuse autorizării, precum și arme și muniții neletale, inclusiv arme militare, arme de vânătoare, arme de asomare, arme cu tranchilizante, arme de colecție, arme de panoplie și arme albe (baionete, săbii, spade, florete, pumnale, cuțite, șișuri, boxuri, cașete, arbalete, arcuri, bâte, măciuci și bastoane telescopice), cu excepția armelor care se încadrează în categoria E – Alte categorii de arme și dispozitive neletale potrivit Legii nr. 295/2004, comercializate în condițiile legii;
• lucrări de diplomă, licență, disertație sau alte lucrări similare, servicii de redactare a acestora, precum și alte bunuri sau servicii având ca scop fraudarea sistemului educațional;
• servicii de împrumut, amanet, creditare, cămătărie sau alte activități similare;
• produse farmaceutice și medicamente, cu excepția suplimentelor alimentare și vitaminelor, comercializate în condițiile legii;
• organe umane;
• jocuri de noroc, tranzacții efectuate prin intermediul monedelor virtuale;
• servicii de deblocare iCloud;
• bunuri care nu se află pe teritoriul României;
• specii de faună și floră protejate de lege, animale pe cale de dispariție;
• anunțuri prin care se oferă, spre montă (împerechere)/reproducere, animale de companie;
• comercializarea câinilor din rasele pitbull, boerbull, bandog și metișii lor;
• comercializarea animalelor de companie fără obținerea și deținerea documentelor de autorizare prevăzute de lege (certificat pedigree, carnet de sănătate, alte documente de origine).
• comercializarea cărnii și produselor din carne de către persoanele fizice;
• comercializarea porcilor vii;
• comercializarea fildeșului (ivoriului) sau a oricărui produs care conține fildeș.
• prestarea serviciilor sau comercializarea produselor/echipamentelor privind modificarea sistemelor de control al emisiilor de NOx ale autovehiculelor, conform art. 14, alin. 1, lit. h) din OG nr. 78/2000 cu modificările și completările ulterioare.

7.9. Anunțurile de comercializare a animalelor de companie trebuie să respecte OUG 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, Legea 60/2004 pentru Ratificarea Convenției Europene pentru protecția animalelor de companie, OUG 55/2002 pentru regimul de deținere a câinilor periculoși sau agresivi, precum și orice restricții impuse de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor sau de autoritățile locale.

7.10. Nu sunt permise Anunțurile de comercializare a câinilor și pisicilor, cu excepția câinilor și pisicilor care provin de la adăposturi de animale, asociații de profil, precum și câinilor și pisicilor care provin de la crescători autorizați, cu certificare pedigree și carnet de sănătate. În cazul anunțurilor de vânzare a câinilor și/sau pisicilor, Utilizatorul se obligă să menționeze în descrierea Anunțului codul de pedigree aferent certificatului pe care îl deține pentru animalul de companie. Furnizorul își rezervă dreptul de a-i solicita Utilizatorului documente de origine și clarificări suplimentare cu privire la Anunțul postat, precum carnetul de sănătate al câinelui/pisicii oferit spre vânzare.

7.11. Anunțurile de comercializare a biletelor la evenimente (spectacole în aer liber, concerte, evenimente sportive, etc) pot fi retrase de pe Website, la cererea organizatorului (de ex. Untold și Neversea etc.).

7.12. Nu pot fi publicate Anunțuri care conțin link-uri către alte website-uri concurente.

7.13. Nu este permisă manipularea cuvintelor cheie din conținutul Anunțului (introducerea în titlul sau descrierea Anunțului de cuvinte cheie care nu au legătură cu Produsul/serviciul oferit).

7.14. Nu pot fi publicate Anunțuri în altă limbă decât cea Română sau care conțin un limbaj necorespunzător.

7.15. Nu se admit Anunțuri care conțin ca date de contact numere de telefon cu suprataxă.

7.16. Nu sunt permise mesajele electronice nesolicitate (denumite general spam). Orice Anunț care încurajează aceste mesaje sau oferă un loc de muncă care presupune trimiterea lor va fi dezactivat.

7.17. Anunțurile, fie ele active pe site sau blocate la moderare, sunt verificate de către Furnizor, iar Anunțurile care nu respectă Termenii și Condițiile Website-ului vor fi șterse de pe Website, în cel mai scurt timp posibil, iar în anumite cazuri pot fi luate măsuri de blocare a contului din care s-au publicat.

7.18. ANIX poate verifica conformitatea Anunțurilor cu Termenii și Condițiile Website-ului, selectiv, în funcție de propriile sale criterii de prioritare, cum ar fi, printre altele, zona geografică pentru care au fost publicate Anunțurile.

7.19. Ca urmare a constatării nerespectării oricăror dintre prevederile prezentului document de către oricare dintre Anunțurile publicate pe Website (inclusiv cele plătite pentru a fi promovate sau plătite deoarece depășesc numărul de Anunțuri gratuite permise în anumite categorii), Operatorii Furnizorului vor avea dreptul, în funcție de situația concretă, de la caz la caz:
• fie să modifice parțial Anunțul, în măsura în care acest lucru este posibil, astfel încât să se evite ștergerea Anunțului respectiv de pe Website și să se îndrepte erorile sau inadvertențele constatate;
• fie să se întrerupă continuitatea publicării Anunțului, prin refuzarea lui. Refuzarea Anunțului înseamnă dezactivarea postării acestuia de pe Website.

7.20. În cazul refuzării Anunțului și ștergerii acestuia de pe Platforma ANIX, Furnizorul va notifica Utilizatorii, cel târziu în momentul în care blocarea devine efectivă, sub forma unui e-mail, despre motivele refuzului, indicând conținutul blocat, motivele deciziei de blocare (inclusiv conținutul rapoartelor de abuz după anonimizarea acestora, dacă legea impune astfel), cu indicarea dispozițiilor legale sau contractuale încălcate.

7.21. Dispozițiile de la punctul 7.20. nu se aplică dacă notificarea unei autorități publice competente, dispoziții legale obligatorii sau necesitatea de a asigura protecție Utilizatorilor, au ca rezultat obligația de a nu dezvălui informațiile menționate în acest punct.

7.22. Utilizatorul are oportunitatea de a contesta decizia privind blocarea conținutului trimis sau publicat de acesta folosind funcționalitatea Paginii ANIX, prin transmiterea unei obiecții Furnizorului, oferind informații cu privire la conținutul blocat. Dispozițiile care reglementează procedura reclamațiilor se aplică în consecință.

7.23. Dacă opoziția menționată la punctul 7.22. este întemeiată sau dacă circumstanțele care atestau nelegalitatea sau neconformitatea conținutului blocat în raport cu dispozițiile prezentului Regulament au încetat să mai existe:

1. Conținutul blocat este restabilit, prin punerea la dispoziție de către Furnizor Utilizatorului sub forma unei copii lucrative a Anunțului sau a unui mesaj disponibil în Cont. Utilizatorul va putea decide asupra publicării sau transmiterii Anunțului prin intermediul Website-ului;
2. Dacă Anunțul blocat a fost acoperit de unul dintre Serviciile Plătite, taxa percepută pentru publicarea Anunțului și prestarea Serviciilor Plătite asociate cu Anunțul va fi returnată în contul Utilizatorului, într-un cuantum proporțional cu perioada în care Serviciul nu a fost prestat, sub forma unor credite dedicate reutilizării Serviciilor, într-un termen de 90 de zile de la ștergerea Anunțului.

7.24. Dacă opoziția este considerată nefondată sau obiecția nu este formulată de Utilizator în termen de 7 zile de la obținerea informațiilor specificate la punctul 7.20.:

1. a) Conținutul blocat este irevocabil îndepărtat;
2. b) Dacă Anunțul blocat a fost acoperit de unul dintre Serviciile Plătite, taxa percepută pentru publicarea Anunțului și prestarea Serviciilor Plătite asociate cu Anunțul va fi returnată în contul Utilizatorului într-un cuantum proporțional cu perioada în care Serviciul nu a fost prestat, într-un termen de 90 de zile de la ștergerea Anunțului.

7.25. În cazul achiziționării de pachete de Anunțuri, respingerea la moderare a unui Anunț din pachet duce la scăderea numărului de Anunțuri disponibile din pachet. Mai exact, Anunțul nefolosit nu este re-adăugat la numărul de Anunțuri disponibile iar sumele achitate de Utilizatori cu ocazia achiziționării pachetului de Anunțuri nu se returnează.

7.26. În cazul în care Utilizatorul publică în mod repetat Anunțul fără a remedia problemele semnalate, Furnizorul își rezervă dreptul de a bloca accesul Utilizatorului la Website în vederea postării de noi Anunțuri sau administrării Anunțurilor existente.

7.27. În situația modificării Termenilor și Condițiilor, modificările intervenite nu se vor aplica acordurilor privind publicarea unor Anunțuri care au fost încheiate între Furnizor și Utilizatori sub egida Termenilor și Condițiilor anteriori.

7.28. Numărul de Anunțuri care pot fi publicate gratuit în contul unui Utilizator al Website-ului este nelimitat.

7.29. Furnizorul va valida conturile Utilizatorilor Paginii ANIX folosind verificarea prin email, scopul fiind acela de a se asigura că fiecare cont este asociat unui Utilizator real și unic. Verificarea prin email presupune ca Utilizatorii să își valideze contul pe Pagina ANIX, prin intermediul unui cod sau link trimis de către Furnizor, pe adresa de email validă a Utilizatorului.

7.30. Nu este percepută nicio taxă Utilizatorului pentru validarea contului său, întregul serviciu fiind oferit gratuit de Furnizor.

7.31. Odată validat, contul Utilizatorului va rămâne asociat cu adresa de email folosită la verificare. Dacă Utilizatorul dorește schimbarea adresei de email asociate contului ANIX, acesta va trebui să contacteze echipa de Suport Clienți, trimițând un email la adresa info@anix.ro.

7.32. Dacă nu există activitate în contul Utilizatorului timp de 24 de luni, Furnizorul își rezervă dreptul de a șterge respectivul cont, inclusiv toate datele personale stocate în cont, ceea ce înseamnă că Utilizatorul nu îl mai poate accesa și utiliza. Cu toate acestea, Furnizorul nu va șterge contul în cazul în care acesta conține tranzacții deschise sau Utilizatorul are dreptul la o rambursare a creditului de la Furnizor. Înainte de a șterge contul, Furnizorul va contacta Utilizatorul pentru a confirma că nu mai dorește să continue utilizarea contului.

7.33. Când folosiți funcția de chat a platformei noastre pentru a comunica cu alți utilizatori, vă rugăm să aveți în vedere faptul că aceste conversații nu sunt private și pot fi colectate și / sau citite de către Furnizor. Acceptând prezentul document, acceptați și recunoașteți că Furnizorul poate accesa și analiza comunicarea Utilizatorului realizată prin funcția de chat, în scopul asigurării siguranței și securității clienților, prevenirea fraudei și îmbunătățirea produsului.

7.34. Pentru mai multe informații cu privire la rațiunile și modalitatea în care Furnizorul accesează și analizează comunicările realizate prin funcția de chat a platformei noastre, vă rugăm să studiați “Politica de Confidențialitate”, pe care o regăsiți aici.

8. Procedura de licitație

8.1. Pregătirea și desfășurarea licitației vor fi gestionate numai de ANIX. Acest lucru înseamnă că poate să omită participarea în continuare a unor persoane, să închidă una sau mai multe licitații sau să schimbe compilarea licitațiilor, să nu recunoască o ofertă și să o declare nevalabilă și să o suspende, să reînnoiască sau să anuleze licitația sau să ia alte acțiuni necesare, toate acestea dacă există motive temeinice de fraudă sau suspiciuni de încălcare a Termenilor si Condițiilor sau a Legii. Aceste acțiuni pot fi luate ca urmare a unei sesizări din partea utilizatorilor sau ca urmare a autosesizării Operatorilor.

8.2. Durata unei licitații este marcată pe fiecare anunț de licitații. Cu toate acestea, ANIX are dreptul să anuleze, să rezilieze, să suspende sau să prelungească o licitație (prematur) în orice moment. Dacă o licitație nu este deschisă tuturor ofertanților din cauza unor probleme tehnice, ANIX poate prelungi licitația, dar ANIX nu este obligat să facă acest lucru.

8.3. Utilizatorul este obligat de către sau în numele ANIX să urmeze instrucțiunile și directivele care îi sunt oferite în cazul unei licitații.

8.4. Utilizatorul acceptă condițiile speciale care pot apărea în timpul licitației și problemele (tehnice) care pot apărea. Aceste probleme pot conține: imposibilitatea de a accesa site-ul de licitații sau o licitație specifică, imposibilitatea de a emite o ofertă, defecțiuni sau defecte pe site-ul de licitații și/ sau conexiunile hardware și/ sau de rețea și/ sau software-ul care rulează pe site-ul de licitații. Serviciile de întreținere a site-ului de licitații și/ sau sistemul subiacent poate însemna că pot apărea probleme și va exista acces limitat la site-ul de licitații și/ sau la licitații și/ sau să stea în calea plasării unei oferte.

8.5. Utilizatorul ofertant acceptă faptul că responsabilitatea pentru descrierea și informațiile Produsului scos la licitație aparține utilizatorului vânzător iar unele informații furnizate de către acesta pot să fie incorecte sau incomplete.

8.6. Oferta trebuie făcută în modul indicat de ANIX pe site-ul de licitații. Licitația este tratată în conformitate cu principiul „cel mai mare ofertant”. ANIX are dreptul să modifice modul în care se desfășoară o licitație în orice moment în cursul licitației și are dreptul să nu recunoască o ofertă dacă există motive întemeiate, fiind semnalate suspiciuni de fraudă sau manipularea frauduloasă a mersului licitației.

8.7. O ofertă făcută de un ofertant va fi considerată drept obligatorie din punct de vedere legal pentru utilizatorul vânzător. Ofertantul este legat de oferta care este irevocabilă și necondiționată. Orice ofertant care licitează este considerat că licitează pentru el însuși și este personal legat de utilizatorul vânzător și de obligațiile care decurg din oferta sa către acesta. Acest lucru se aplică și în cazul în care ofertantul declară că va acționa în numele unei terțe părți.

8.8. Orice ofertă plasată în cadrul licitațiilor ANIX constituie o ofertă legală pentru cumpărarea produsului. Nu se poate retrage o sumă licitată, cu excepția unor circumstanțe limitate permise de legislația aplicabilă, de exemplu, în cazul în care produsul nu respectă descrierea furnizată în legătură cu acesta pe site-ul de licitații.

8.9. Participarea la o licitație înseamnă că Produsele vor fi considerate a fi vândute ofertantului cu cea mai mare ofertă la finalul licitației. Acordul de achiziție între cumpărător și vânzător se prezumă a fi încheiat la finalul licitației.

8.10. Va fi în sarcina utilizatorilor, vânzătorul și cumpărătorul, ca la finalul licitației, după alocare, să încheie între ei un contract de achiziție, să stabilească modul de transmitere a bunului și plata acestuia. În aceste condiții, ANIX nu este responsabil pentru finalizarea tranzacției, livrarea bunului și plata prețului.

8.11. Astfel, neavând nicio implicare în tranzacția propriu zisă, ANIX nu este ținut responsabil pentru declararea și/sau achitarea vreunei sume de bani cu titlul de taxă sau impozit către instituțiile statului, acest tip de obligație revenind în totalitate vânzătorului sau cumpărătorului, dacă este cazul.

8.12. În situația în care, deși s-a alocat bunul în urma licitației, tranzacția nu mai are loc din motive imputabile uneia dintre părți (vânzător sau cumpărător), în urma unei sesizări făcute de către partea prejudiciată, ANIX poate dispune blocarea contului utilizatorului care a avut o conduită care a făcut imposibilă finalizarea tranzacției.

9. Promovarea Anunțurilor

9.1. Există trei tipuri de pachete Gratuit, Standard plătit și Business plătit

9.2. Orice Anunț publicat pe Website direct de către Utilizator poate fi promovat prin alegerea unuia dintre pachetele plătite.

9.3. Beneficiile oferite Utilizatorilor de fiecare pachet sunt înșirate în mod explicit în căsuțele aflate pe Website, rămânând la latitudinea fiecărui utilizator ce pachet va alege.

10. Modalități de plată

10.1. Prețurile pentru Servicii sunt afișate pe Website, înainte de momentul achiziției lor.

10.2. Plata se poate face prin următoarele modalități:
a) Plata online cu cardul
b) Plata prin sms cu suprataxă

10.3. Plățile, în ambele modalități prezentate la punctul 10.2, sunt procesate prin intermediul EUROPAYMENT SERVICES S.R.L. (site-ul: euplatesc.ro) înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J40/9950/2006 cod unic de înregistrare RO18773866, cu sediul în Ion Câmpineanu, nr. 11, Bloc Union, etaj 8 , camera 803, Sector 1, București, 010031.

10.4. Pentru plata prin card de credit/debit, este necesară completarea din partea Utilizatorului a unui formular cu datele despre acesta. Formularul și toate informațiile relevante pentru comandă sunt date de EUROPAYMENT SERVICES S.R.L. (site-ul: euplatesc.ro), furnizorul de servicii de plată prin card online, în pagina web către care va fi redirecționat Utilizatorul.

10.5. Card-urile de debit/credit acceptate sunt cele emise, oriunde în lume, sub sigla VISA și MASTERCARD iar prin utilizarea acestor servicii de plată utilizatorii arată că sunt de acord cu termenii și condițiile de utilizare ale acestor companii precum și cu politica lor de confidențialitate.

10.6. Datele necesare efectuării plății prin SMS vor fi furnizate Utilizatorului după completarea și salvarea formularului de creare a unui Anunț. SMS-urile care vor conține alte date decât cele specificate expres de către Furnizor în vederea efectuării plății nu vor duce la promovarea sau afișarea Anunțului deoarece nu pot fi prelucrate de către Furnizor, astfel încât se va considera în mod automat că Utilizatorul nu a achitat prețul publicării Anunțului, conform Termenilor și Condițiilor.

10.7. Utilizatorul nu va putea solicita Furnizorului rambursarea oricăror sume achitate prin SMS, în cazul în care plata publicării Anunțului nu a putut fi confirmată Furnizorului datorită unei culpe din partea Utilizatorului în introducerea elementelor de identificare a plății și transmiterea SMS-ului de plată conform instrucțiunilor Furnizorului.

10.8. Plata pentru serviciul de Promovare a Anunțului pe Website se realizează astfel:
i. Dacă metoda de plată selectată este online, prin card bancar, plata se face în RON, la cursul BNR afișat în pagina de plată a procesatorului de plăți EUROPAYMENT SERVICES S.R.L. (site-ul: euplatesc.ro);
ii. Dacă metoda de plată este prin sms, prin cartela PrePay: plata se reține din creditul în EUR disponibil în contul cartele iar
iii. Dacă metoda de plată este prin SMS, prin abonament telefonic: plata va fi afișată în RON pe următoarea factură de plată către operatorul de telefonie mobilă (Orange, Vodafone, Telekom), la cursul de schimb specificat de acesta;

10.8 Utilizarea oricăreia dintre metodele de plată va necesita stabilirea unui raport juridic separat cu furnizorul serviciului respectiv de plată și acceptarea Regulamentului acestuia, precum și a Politicilor sale de confidențialitate. ANIX nu este parte la un astfel de raport și nu are posibilitatea de a interveni asupra conținutului sau implementării acestuia. În cazul oricăror probleme legate de plată, Utilizatorul trebuie să contacteze operatorul de plăți relevant, în vederea clarificării oricăror dubii sau a depunerii unei plângeri. În situații excepționale și în limita posibilităților tehnice și organizatorice, ANIX va acorda sprijin Utilizatorului în vederea clarificării problemei. ANIX nu își asumă responsabilitatea pentru serviciile de plată furnizate de un prestator extern de servicii.

10.9 ANIX nu furnizează linkuri de plăți pentru transferul banilor. Utilizatorii sunt rugați să ignore aceste tipuri de mesaje, în special cele primite prin alte canale de comunicare.

11. Sistemul de evaluare (rating si feedback)

11.1. În cadrul Serviciului, este pus la dispoziție un sistem de evaluare, care permite Utilizatorului să ofere celorlalți Utilizatori o evaluare subiectivă asupra experienței tranzacționale avute. Experiența tranzacțională se evaluează, în mod special, în funcție de: existența unei descrieri clare și serioase a Produsului, modul de comunicare între Utilizatori, receptivitate, implicare, timpul de achiziționare si/sau livrare a Produsului, punctualitate, etc. Baza evaluării este contactul dintre Utilizatori, sub orice formă, și nu exclusiv încheierea efectivă unei tranzacții.

11.2. Evaluarea este realizează în modalitatea, forma, termenul și categoriile indicate pe Website.

11.3. Evaluarea (rating) va fi prezentată și afișată pe Website pe o scară de la 1 la 5 stele, pe baza mediei tuturor evaluărilor, emise de Utilizatori.

11.4. Feedback-ul descriptiv (feedback) va fi vizibil doar pentru Utilizatorul evaluat, afișat în Contul său. Suplimentar, va avea un rol auxiliar în scopul verificării limitate de către Furnizor a acțiunilor Utilizatorilor.

11.5. Dacă mai mult de o evaluare este acordată unui Utilizator, doar evaluarea cea mai recentă va fi inclusă în ratingul mediu calculat pentru respectivul Utilizator.

11.6. Evaluarea nu poate să contravină dispozițiilor prezentului document și dispozițiilor legale, și în special nu va conține:

a) cuvinte vulgare, conținut obscen, pornografic sau conținut care incită la ură, rasism, xenofobie și conflicte între națiuni;
b) adrese web sau link-uri către alte site-uri web;
c) conținut publicitar, alt conținut comercial;
d) date ale Utilizatorilor sau ale altor persoane fizice, în special: nume și prenume, locul de reședință, numărul de telefon sau adresa de e-mail, numărul de cont bancar,
e) conținut care încalcă drepturile terților, inclusiv drepturile de proprietate intelectuală, bunele maniere, drepturile personale sau reputația altor Utilizatori sau terți,
f) conținut care este rezultatul unui acord cu alți Utilizatori sau terți pentru a influența corectitudinea și transparența evaluării;
g) conținut fals, defăimător sau fapte de concurență neloială.

11.7. Furnizorul își rezervă dreptul de a exclude anumite evaluări din ratingul mediu al Utilizatorului sau de a șterge o evaluare, total sau parțial, atunci când o evaluare sau un feedback:

a) se referă la un alt Utilizator decât cel evaluat;
b) este emisă de Utilizator pentru el însuși;
c) este emisă de angajații, rudele sau afinii Utilizatorului evaluat;
d) este emisă ca urmare a contactului cu Utilizatorul realizat exclusiv în scopul emiterii unui rating și a unei evaluări (de exemplu, pentru a ridica sau a subestima artificial credibilitatea Utilizatorului);
e) este emisă dintr-un Cont creat pe baza unei adrese de e-mail temporare;
f) a fost realizat într-un mod care indică automatizarea expunerii sau prin intermediul unor soluții care evită analiza traficului de rețea;
g) încalcă Condițiile de Utilizare în orice alt mod.

11.8. Pentru scopul evaluării, la momentul emiterii sale, Utilizatorul acordă Furnizorului un drept neexclusiv, nelimitat teritorial și fără taxă, de utilizare și punere la dispoziția publicului, în condițiile prevăzute în acest document.

12. Procedura de depunere și soluționare a plângerilor și sesizărilor primite din partea Utilizatorilor

12.1. Orice Utilizator poate depune o plângere sau sesizare care privește sau are legătură cu serviciile oferite de Furnizor, respectiv Anunțurile transmise/publicate/nepublicate de ANIX pe Website, în termen de maxim 7 zile de la data producerii evenimentului și/sau apariției cazului sesizat.

12.2. Utilizatorii au posibilitatea să transmită Furnizorului oricând plângeri și/sau sesizări cu privire la activitățile cu aparență nelegală desfășurate de un Utilizator al Website-ului care privesc și/sau au legătura cu serviciile furnizate de ANIX, ori cu privire la informațiile cu aparență nelegală furnizate de un Utilizator al Website-ului, despre care au cunoștință.

12.3. Plângerile pot fi transmise prin email la adresa sesizari@anix.ro sau în scris, la adresa ANIX.

12.4. Plângerile și/sau sesizările transmise Furnizorului vor include datele de identificare a Utilizatorului, numărul de identificare a Anunțului ce face obiectul plângerii (dacă reclamația sau sesizarea privește un anumit Anunț), precum și orice alte date necesare Furnizorului în vederea identificării evenimentului sesizat și/sau a Anunțului reclamat (după caz) și o descriere cât mai detaliată a motivului pentru care a fost înaintată plângerea/sesizarea, astfel încât Furnizorul să o poată soluționa în cel mai scurt timp posibil.

12.5. Plângerile/sesizările vor fi analizate și vor primi răspuns în termen de maxim 30 de zile lucrătoare de la primirea acestora de către Furnizor, în cazul în care au fost însoțite de un set complet de date necesare identificării Utilizatorului, Anunțului și/sau a problemei. În situația în care petentul nu a transmis Furnizorului toate datele necesare identificării problemelor semnalate și soluționării plângerii/sesizării respective, acesta va fi înștiințat de Furnizor cu privire la informațiile lipsă, urmând ca termenul de soluționare de mai sus să fie prelungit corespunzător.

12.6. Pentru a se adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Utilizatorul poate accesa link-ul: http://www.anpc.gov.ro.

13. Reclamații ale Utilizatorilor și mediere

13.1. Un Utilizator poate formula o reclamație în următoarele situații:

1. pretinsa nerespectare de către Furnizor a obligațiilor impuse de prezentul document și de Regulamentul (UE) 2019/1150 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 iunie 2019 privind promovarea echității și a transparenței pentru întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online;
2. prezența unor dificultăți tehnice în ceea ce privește funcționarea Paginii, de natură să afecteze utilizarea serviciilor oferite de Furnizor;
3. întreprinderea unor activități/ luarea unor măsuri de către Furnizor, de natură să afecteze situația Utilizatorului;
4. blocarea, de către Furnizor, a conținutului selectat, publicat sau trimis de Utilizatorul sau blocarea Contului Utilizatorului, în conformitate cu punctul 3.13 și următoarele din prezentul document.

13.2. Reclamația poate fi transmisă prin email la adresa sesizari@anix.ro sau în scris, la adresa ANIX. În cuprinsul reclamației, Utilizatorul va furniza, în măsura în care este posibil, date și/sau informații care să permită ANIX să verifice corect și complet plângerea, în special ID-ul Anunțului, explicația motivelor pentru care nu consideră conținutul ilegal sau contrar Termenilor și Condițiilor Generale și, la alegerea sa, date de contact.

13.3. Utilizatorul poate solicita mediere pentru soluționarea diferendelor care apar între acesta și ANIX, în legătură cu serviciile furnizate. ANIX va încerca soluționarea amiabilă a oricărei astfel de dispute, prin intermediul procedurilor de mediere și arbitraj. Medierea este taxabilă iar ANIX va suporta o parte rezonabilă din totalul costurilor de mediere, în conformitate cu dispozițiile Regulamentului (UE) 2019/1150 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 iunie 2019 privind promovarea echității și a transparenței pentru întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online.

13.4. Utilizatorul poate oricând să propună un alt mediator, cu ajutorul căruia este dispus să efectueze procedura medierii.

13.5. Opțiunea medierii este voluntară. ANIX își rezervă dreptul de a refuza participarea la mediere sau de a refuza mediatorul propus de Utilizator.

14. Acordul cu privire la prelucrarea și colectarea Datelor cu Caracter Personal

ANIX prelucrează datele personale ale Utilizatorilor săi în concordanță cu Politica de confidențialitate.

15. Modificările Termenilor și Condițiilor Website-ului

15.1. Furnizorul își rezervă dreptul de a modifica Termenii și Condițiile. Puteți accesa Termenii și Condițiile oricând la adresa: anix.ro/termeni-si-conditii-de-utilizare.

15.2. Modificările intră în vigoare la data indicată de ANIX, cu excepția cazului în care dispozițiile legii aplicabile prevăd altfel.

15.3. Modificările nu pot conduce la privarea sau limitarea drepturilor Utilizatorului legate de Serviciile Plătite achiziționate. Cele achiziționate înainte de intrarea în vigoare a modificărilor vor fi prestate în conformitate cu Termenii și Condițiile Generale în vigoare la momentul achiziției puse în aplicare pe baza normelor existente.

15.4. Utilizatorul care nu acceptă conținutul modificărilor realizate își păstrează dreptul de a rezilia contractul în orice moment, de a șterge contul înregistrat pe Website și/sau de a nu mai accesa, vizita sau utiliza, în orice mod, Pagina ANIX.

16. Legea aplicabilă. Litigii

16.1. Drepturile și obligațiile părților, menționate în acești Termeni și Condiții, precum și toate efectele juridice pe care prezentul document le produce sunt guvernate de legea română în vigoare.

16.2. Orice litigiu care are ca obiect o dispută în legătură cu acești Termeni și Condiții va fi soluționat de instanțele competente de la sediul Furnizorului ANIX, județul Cluj, România.